Page 52 - ЦЕЛИНА
P. 52

целината	во	која	преовладува	еден	интерес	имаме	почитување	и
            доверба.	 Моралните	 чувства	 во	 целината	 ќе	 ја	 прифатат
            добрината	 на	 голем	 број	 луѓе,	 додека	 малиот	 број	 луѓе	 кои	 го
            прават	злото	полека	ќе	исчезнуваат	од	причина	што	нема	да	има
            интерес	од	правење	зло.
            Целината	 ќе	 донесе	 голема	 правдина,	 организирана	 целина
            полека	но	сигурно	ќе	роди	доверба	меѓу	луѓето	во	целиот	свет	во
            кој	моралот	ќе	се	издигнува.

            Разумот	 кај	 човекот	 создава	 слободно	 и	 логично	 мислење	 и
            расудување.	 Таквата	 состојба	 ја	 создава	 рационалноста,	 која	 е
            најголема	сила	на	човекот	за	одење	по	патот	кон	човештината.

            Правилната	 ориентација	 и	 определување	 на	 духот	 е	 во
            рационалноста.	Разумот	на	човекот	во	лоши	општествени	односи
            не	може	да	се	развива.

            Водење	сметка	за	себе	самиот	доведе	до	опортунистички	живот.
            Силата	 на	 човекот	 за	 одење	 нагоре	 е	 во	 колективното
            подобрување	на	разумот.

            Рационализмот	 го	 имало	 и	 во	 Стариот	 век,	 а	 добил	 замав	 во
            Ренесансата	 и	 трае	 до	 денес,	 тој	 давал	 голем	 придонес	 во
            природните	 науки.	 Во	 филозофијата	 рационализмот	 создаде
            поле	 за	 проширување	 на	 рационалните	 идеи.	 Живеењето	 во
            целината	 ќе	 даде	 можност	 разумот	 да	 ги	 истакнува	 и	 користи
            разумните	решенија	за	добро	живеење.	Рационалноста	треба	да
            добие	простор	за	да	егзистира	и	вирее,	целината	е	единствено
            нешто	што	ќе	овозможи	ширење	на	просторот	во	кој	човекот	ќе
            биде	рационален	и	разумен	за	подобро	живеење.

            Страстите	се	силно	чувство	за	нешто	и	силна	љубов	кон	некого.
            Денес	 страста	 на	 човекот	 е	 пресвртена	 поради	 власта	 на	 лоши
            општествени	 односи,	 денес	 љубовта	 кон	 парите	 е	 најголема
            емоција.	 Општествените	 односи	 придонесуваат	 најумниот	 да	 е
            глупав	и,	обратно,	најглупавиот	умен.	Таквиот	однос	ги	запалува

                                          50
   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57