Page 15 - ЦЕЛИНА
P. 15

правда	се	добива	со	потиснување	на	негативните	елементи,	кои
            постоеле	и	постојат.	Во	целината,	во	која	се	систематизираат	сите
            општествени	 односи,	 невозможно	 е	 да	 се	 одржат	 лоши
            вредности.	 Идеите	 за	 развој	 на	 општеството	 би	 биле
            разгледувани	 од	 целината.	 Целокупниот	 квантитет	 на	 целината
            ќе	 ја	 контролира	 правдината.	 Сите	 предлог-закони	 кои	 би
            форсирале	една	класа,	а	со	тоа	би	потиснувале	друга	класа,	би
            биле	лесно	видливи.	Владеење	на	демагогија	за	оправдување	на
            некое	решение	е	неможно	во	целината.	Изумирање	на	класи	е
            можно	само	во	целината,	во	која	постојат	исти	интереси	и	иста
            цел.
            Антропологијата	 како	 наука	 за	 потеклото,	 развитокот	 и
            биолошката	 природа	 на	 човекот	 низ	 историјата	 се	 развивала,
            откривала	 и	 докажувала	 нови	 вистини	 кои	 ги	 потиснувале
            старите.	 Стара	 вистина	 не	 можела	 да	 опстане	 поради	 притисок
            на	новата	која	била	поточна	и	пореална.	Човекот	е	суштество	кое
            има	совест	и	чувство	за	морална	одговорност.	Прифаќањето	на
            новата	 вистина	 го	 заземало	 местото	 на	 старата	 вистина,	 само
            времетраењето	 на	 замената	 било	 различно.	 Развитокот	 на
            човекот	 има	 само	 еден	 пат	 кој	 води	 кон	 добро	 живеење.
            Конзервативните	сили	вршеле	притисок	и	го	забавувале одењето
            напред.	 Поддржувањето	 на	 старите	 вообичаени	 вредности	 се
            противело	на	новото,	но	новите	вредности	секогаш	победувале.
            Патот	нè	води	кон	крајната	цел,	а	целта	е	доброто	живеење,	кое
            дава	среќа	и	спокојство	на	човекот.

            Експлоатацијата	 била	 секогаш	 болна	 тема.	 Човекот	 кој	 бил
            експлоатиран	 секогаш	 се	 борел	 да	 не	 биде	 искористуван	 од
            другиот.	 Таа	 борба	 не	 секогаш,	 но	 често	 завршувала	 со
            пролевање	крв.

            Суштината	 на	 општествените	 односи	 не	 била	 реално
            разгледувана,	 од	 објективни	 и	 од	 субјективни	 причини.
            Општествените	 односи	 се	 менувале,	 но	 суштината	 не	 се
            менувала.	 Имало	 периоди	 во	 кои	 од	 разни	 причини


                                          13
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20