Page 80 - ЦЕЛИНА
P. 80
сопственост, но тие обиди не успеале од разни објективни и
субјективни причини. Личната сопственост, борбата за поголемо
богатство или повеќе лични материјални добра, во минатото и
денес е реалност. Да се каже дека не треба да се поседува лична
сопственост или материјалното богатство е нереално во овие
општествени односи. Одземање на сопственоста на насилен
начин е неморално и неправедно, и спротивно на етичкото
однесување.
Значи имаме еден кружен лавиринт на владеење на
општествени односи од кои нема излез. Многумина давале
решенија за излез од оваа состојба, но често едниот став или
размислување го негира другото, и обратно. Оваа состојба бара
правилно решение. За да се задоволат луѓето од целиот свет,
треба сите да бидат задоволни, а не само некои одредени.
За да се реши секоја тешка задача потребни е многу труд и
време, но постапката мора да биде правилна и логична, како што
е во природните науки, во кои грешките лесно се откриваат.
Постапката треба да има ред и метод и време, како во
математиката кога се решава тешка задача.
За да се реши оваа тешка состојба во општеството, потребно е да
се постават логични прашања. Како се решавале проблемите или
негативните појави низ историјата? Да го земеме за пример
решавањето и укинувањето на робовладетелскиот општествен
однос. Тој престанал да постои затоа што немало потреба од
постоење на робови. Одговорот за личната сопственост е дека
сопственоста ќе постои сè додека има интерес за неа.
Посакувањето лична сопственост ќе постои сè до потребата таа
да постои. Забрзаната едукација во целината е првиот чекор.
Изедначување на интелектуалноста на единките и
просветлување на општествениот разум би создало состојба во
која квантитетот на интелектуалноста ќе даде поголем квалитет
во општествените односи.
78

