Page 79 - ЦЕЛИНА
P. 79

„Човекот	е	роден	слободен,	а	секаде	е	во	пранги“.

            Оваа	 прочуена	 мисла	 на	 Жан-Жак	 Русо	 искрено	 и	 чесно	 ја
            открива	вистината.	Незадоволството	од	човековото	живеење	го
            увиделе	многу	филозофи	низ	вековите.	Секој	човек	посакува	да
            живее	подобро.	Потребно	е	многу	елементи	да	влезат	во	еден
            систем	на	живеење.	Моралните	пораки	биле	нагласувани,	но	не
            се	 ставале	 во	 основата	 или	 темелот	 за	 изградба	 на	 добро
            општество.	Различностите	во	поделената	целина	не	давале	да	се
            види	 светлината.	 Признавањето	 на	 реалната	 состојба	 е
            предуслов	за	создавање	целина.

            Различните	закони,	кои	даваат	простор	да	се	замати	нешто	и	да
            се	изопачи	суштината,	ја	повредуваат	единката.

            Давањето	 слобода	 лажно	 да	 се	 квалификува	 некоја	 личност	 е
            неморално	 и	 неетично	 однесување,	 затоа	 што	 не	 се	 кажува
            вистината.	Н	вистината	е	всушност	лага	која	повредува	и	создава
            незадоволство.	 Ако	 сакаш	 да	 нападнеш	 или	 дисквалифицираш
            некоја	личност	мора	да	имаш	докази	со	кои	докажуваш	дека	таа
            направила	некое	зло	или	прекршила	некој	закон.

            Слобода	не	е	едноставен	збор	кој	треба	да	се	употребува	секаде.
            Зборот	слобода	денес	се	употребува	да	ја	зајакне	демагогијата,
            за	 да	 се	 прикаже	 невистината	 како	 вистина	 и	 со	 тоа	 да	 се
            постигне	лоша	замислена	цел.

            Слободно	 да	 се	 говори,	 да	 се	 пишува	 за	 промена	 на
            општествените	 односи,	 во	 иднина	 ќе	 биде	 едноставно	 и
            добредојдено.	 Целта	 на	 целината	 во	 иднина	 ќе	 биде	 иста,
            старата	 вистина	 лесно	 ќе	 се	 менува	 со	 нова	 вистина.
            Општествено	 признаена	 нова	 вистина	 ќе	 може	 да	 ја	 замени
            старата	вистина,	која	во	суштина	и	не	е	вистина.

            Сопственоста	како	темел	на	современото	општество	е	реалност.
            Сопственоста	 се	 јавува	 во	 два	 облика,	 и	 тоа	 како	 лична	 и	 како
            државна.	 Имало	 неколку	 обиди	 да	 се	 додаде	 и	 друг	 вид

                                          77
   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84