Page 21 - ЦЕЛИНА
P. 21

имаме	 морални	 пароли	 за	 ослободување	 на	 угнетената	 и
            експлоатирана	 работничка	 класа,	 а	 притоа	 имаме	 неморална
            насилничка	Октомвриска	револуција,	за	време	на	која	се	убиени
            многу	невини	луѓе.

            Фридрих	 Енгелс	 вели	 „не	 кради“,	 но	 тоа	 нема	 вредност	 во
            општество	во	кое	нема	подвижна	приватна	сопственост.

            Упатување	 морални	 пораки	 до	 една	 класа	 и	 уништување	 на
            друга	 класа,	 а	 притоа	 прикажување	 апстрактна	 иднина,	 е
            величање	на	нешто	со	лоша	суштина.

            Суетен	човек	нема	капацитет	да	води	и	проповеда.

            Од	 квантитетот	 на	 мислења	 и	 ставови	 ќе	 произлезе	 поголем
            квалитет	на	мислење.	Тоа	би	значело	дека	секаква	општествена
            промена	 мора	 да	 е	 општествено	 признаена.	 Индивидуалното
            мислење	или	давањето	идеја	за	доброто	на	сите	луѓе	во	светот
            без	да	биде	одобрено	од	целината	дава	лоши	резултати.

            Историјата	даде	јасна	претстава	дека	во	практиката	(примерот	со
            бившите	комунистички	земји)	се	направија	неколку	погрешни	и
            катастрофални	 грешки	 во	 самата	 суштина.	 Дотогашната
            владејачка	 класа	 беше	 грубо	 малтретирана	 и	 ограбена,	 дел	 од
            нив	 беа	 убиени.	 Со	 тој	 чин	 моралот	 беше	 грубо	 повреден,	 а
            етиката	деградирана.	Негацијата	на	негацијата	беше	направена
            експлицитно.	 Земаш	 нешто	 што	 не	 е	 твое	 и	 истовремено
            зборуваш	 за	 морал,	 а	 тоа	 значи	 кражба	 и	 ништо	 друго.
            Наметнување	 на	 твоја	 волја	 над	 друг	 значи	 зло	 или	 неетичко
            однесување.	 Сè	 што	 значи	 дејствување	 на	 сила	 треба	 да	 се
            осудува.	 Љубов	 помеѓу	 брачни	 партнери	 по	 насилен	 пат	 не
            постои	 или	 постои	 во	 некои	 народи	 со	 традиционални	 односи,
            но	суштествено	во	таква	состојба	нема	љубов.

            Целината	 ќе	 се	 создава	 полека,	 со	 бавни	 чекори,	 со	 градење
            морални	 вредности	 и	 етичко	 однесување.	 Човекот	 мора	 да
            добие	верба	во	другиот,	да	се	почитува	општото	добро	за	да	ги

                                          19
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26